TILL JOAKIM PÅ STUDENTEN 7e juni 2012

 

I 12 år har du gått på skola

Alla dagar har kanske inte varit så coola

Men du har lärt dig en hel del

Erfarenhet är aldrig fel

Idag är du äntligen klar

En gymnasiestudent du nu har

Du har varit en duktig elev

Ända sen första dagen du in i klassrummer klev

Då en söt och snäll liten kille

Som lära sig allt ville

Oj vad tiden har gått fort!

Du är inte längre en liten lort.

Nu är du ju faktiskt vuxen!

Nja, kanske inte riktigt än...

Du har snart haft alla dina tonår

En tid som år både rolig och svår

Du har testat en hel del

Och gjort en det tokiga fel.

Men du har ju bra tur

Din lyckliga lilla filur

Snart kommer du flytta ifrån mor och far

En egen lägenhet du snart har

Jag hoppas du kommer utbilda dig mer

Då blir möjligheterna fler

Hur du tänker göra nu

Det bestämmer bara du

Vad du än gör för grej

Är jag säker på att det kommer gå bra för dej

Du är ung och snygg och smart

Din nya karriär börjar snart!

Jag är en stolt syrra idag

Och älskar dig så det gär jag!

GRATTIS JOJJE!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0