Till Mamma Annelie på 50 års dagen


Så långt jag kan minnas har kärleken varit stor
Mellan dig och mig, min älskade mor
Sedan jag var pytteliten
Är min mamma favoriten
Älskade hur min kudde luktade av dig
När du läst godnattsaga för mig
"God natt min skatt"
"Stumpan med gummirumpan, sov gott inatt"
När jag läser för mina ungar
Håller om dom i min famn och gungar
Då hoppas jag att dom känner så
Som jag alltid gjorde då
Trygga hos och älskade av mig
Som jag alltid är hos dig
För dig har jag alltid kunnat berätta allt
Och litat på framförallt
Från min barndom och vidare ut i livet
som tonåring och i familjellivet
Du har alltid varit en lyssnade mor
Och den betydelsen är stor
Du kanske inte gillar allt jag hittar på
Men du står alltid vid min sida endå
Mina tonår var inte lätta
Inte heller för ditt mammahjärta
Det som du gjorde för mig då
Kunde jag först senare förstå
Det var jobbigt att vara jag
Men du gjorde det lättare varje dag
Du är en riktig supermamma
Och jag hoppas jag kan vara detsamma
Med en förebild som dig
Kommer det såkert att gå bra för mig
När jag inte vet hur jag ska göra
Kan jag alltid vända mig till dig och höra
För ett bra och klokt svar
Är det alltid som du har
Jag är vuxen nu och älskar dig på flera vis
Som mamma, vän och mormor till Johan och Louise
Dig kan jag alltid ringa till
Och prata länge om vad jag vill
Du lyssnar och förstår
Hur jag än mår
För alla mina bekymmer, misstag och tvångstankar
Du aldrig ner på mig klankar
När jag vill ge upp så påminner du mig
Om att allting kommer ordna sig
Tålamod och envishet
Du hjälper mig med det
Jag, Joakim Oliver och Elenor
År stolta över morsan vår
Vår barndom har varit som den ska,
Lek och bus varje da'
Med en mamma som så tokig
Var ingen dag särskilt tråkig
Jag är också mamma nu
Och det vill jag vara precis som du
Nu fyller du 50 år!
Oj vad tiden går...
Du har alltid varit som du vill
Inte hållit på och gjort dig till
Mamma du är en skönhet!
Det hoppas jag att du vet.
En helt otrolig kvinna,
Och min bästa lärarinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0