Nio månader

Johan blir nio månader gammal imorgon. Alla säger att det går så fort? Jag vet inte. Det känns som evigheter sedan vi upplevde magiken vid Johans födsel i september. Just nu går det endå undan. Om tre månader är han ett år!
Att Louise inte funnits hos mig längre än tre år känns overkligt.
Jag är uppöver öronen förälskad i dem begge just nu! Men satan så vilda dem är, jag hinner inte med! Fullt upp med att rädda livet på dem dagligen. Längtar en del just tills Johan också får kontroll över sin egen förmåga:-)
Igår hoppade jag ner i badet med dem och så mysigt det var! David satt hos oss och det var en äkta "one happy familymoment". 
Men något som jag saknar är just det där med att sätta full fokus på Louise. Med Johan har jag fantastiska dagar där jag kan försöka färsvinna in i hans värld och krypa omkring och undersöka tillvaron med honom. Det som Louise behöver är inte alltid helt enkelt med lillebror. Av allt jag kan få önskar jag mig mer tid med henne. En tanke om att resa bort en vecka med bara henne finns. ÄR det helt galet att man som mamma käner så? Helt ärligt: tyck!
Bara jag och Lollo på canarie öarna en vecka? Jag drömmer om det...Min mamma tog med mig ensam till Greklad en vecka. Då var jag mycket äldre men en sån vecka! Det var helt underbart för mig och jag tror mamma tyckte om det hon med. 
Sen kan väl David och Johan komma efter ett par dager? 

Ikväll fiskar David trots sin förkylning. Barnen sover i sina sängar och jag bara..typ...eh va? Nu då?
KAnske prova lite kläder? Lördagen med pappas stora fest där klädkoden står "som kent" ska visst bli kall, grå och blöt och min lilla dress jag tänkt ha behöver som och 20-25grader. Om jag endå vore lite mer varmblodig. David får väl värma mig:-) Barnen kommer ju vara hos mormor så he is all mine ungefär förutom att han ska grilla åt 90p. Varför köpta jag inte en lång hawaii inspirerad klänning som rymmer långkallisar x 3 under? Det ordnar sig nog:-)

nej rumble i sängen maybe. Måste sluta äta chips. Mina matvanor har helt spårat ut sedan jag fick äran att bli smal igen från ingenstans. Jag unnar mig dagligen massor av skräp. Det är äckligt hur mycket choklad chips och överflöds portioner av allt jag äter. Jag äter mer än resten av familjen tillsammans haha! Kära nån styr upp mig! Jag är snart bruden! Då vill jag vara vacker från insidan och ut.

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0