16/8 det går inte fort!

Dagarna är så långa. Det går för jävla segt. Jag börjar känna mig less på graviditet nu alltså. Eller det har jag väl gjort sen dag ett. Inte gillat det en stund ens. Men barnet älskar jag. Vad fan gör glassbilen i Stenby efter kl 20???!!! seriöst!!! Idioter. Just det, barnet älskar jag. Och mitt första barn älskar jag också. Hon som nu ligger och somnar i sin säng. Lite kinkigare ikväll men helt medveten om att det inte är någon ide att testa. David la henne nyss. Hon är duktig. Men nu är det många bus och en del dumheter som hittas på alltså. Hon visar tendenser till att slå och sparka, hon knycker leksaker och lyssnar dåligt. Hon testar inte alls bara mig längre. Jag har blivit lite hårdare. Envisare ska jag väl uttrycka det. Det gäller att tänka till hålla en rak linje, ta sin roll och inte vara ojämn. Hon lyssnar mer och mer men påhitten blir också vara fler. Jag har fått värsta gravid aptiten. Just ny skulle jag med glädje äta nästan vilken mat som helst. Jag är riktigt sugen! Inte på godis, glass och sånt mer mat. Unna mig tänker jag göra också. Om jag bara kunde komma på vad?! Idag var Mimmi och Josephine här, hennes lilla kayla också. Sötaste snatt ettåringen. Louise kom hem före 13 och vi lekte sen med grannbarnen. Tycker det är mysigt med Alicia som är 3 år och en väldigt smart treåring. Kunde lika gärna vara 4 många, många gånger. Hon tänker och funderar och frågar om bebisen i magen. Vill känna och är nyfiken. hon funderar nog mycket på set mesta. En riktig tänkare. Det är kul att höra hennes funderingar. Nu ska jag titta till Louise. Jag var föresten hemma när hon la sig. Hon ropade mamma en del men David påminde om att mamma ju sagt godnatt och då slutade hon. Jätte bra. Lättare och lugnare kvälls amning för lillebror om det funkar så bra. Han heter Love just nu. Torka på namn. Love kanske Ebbe kanske Vilhelm. Jag gillar ju Daniel men det finns visst en kusin med det namnet. Det är det här med Love och love you. känns lite störigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0